میز کار دفتر مدیریت پروژه بخشی از سامانه است که امکانات متنوع و گسترده‌ای را در اختیار اعضای این بخش می‌گذارد. به کمک این ابزارها، PMO می‌تواند از بعد سیستمی و مدیریتی کنترل کاملی بر روی عملکرد سامانه و کاربرانش داشته باشد. در این میز کار می‌توان به دیگر بخش‌های سامانه دسترسی پیدا کرد، پاسخگویی درخواست‌ها و سوالات کاربران بود، گزارش‌های دلخواه از وضعیت پروژه‌ها تهیه کرد و در نهایت بازدیدها و جلسه‌های مرتبط با پروژه‌ها را مدیریت نمود. کلیه این قابلیت‌ها بر مبنای شیرپوینت و پراجکت سرور است و نیاز به هیچگونه زیرساخت دیگری ندارد.

     زیرسیستم میز کار PMO شامل ماژول‌های زیر است:

1. مرکز دفتر مدیریت پروژه
مرکز دفتر مدیریت پروژه سایتی است که تمام امکانات زیرسیستم میز کار PMO را در خود جای داده است. این درگاه ورود به دفتر مجازی مدیریت پروژه می‌تواند ارائه کلیه خدمات به ذینفعان را میزبانی کند. صفحه‌ای در این مرکز تعبیه شده که همه امکانات و تنظیمات مورد نیاز اعضای PMO در آن قرار گرفته شده است.

2. حاکمیت سیستم
در این بخش امکاناتی قرار داده شده است که توسط آن می‌توان به ممیزی سیستم و کاربران و همچنین عیب‌یابی سامانه و ماژول‌هایش پرداخت.

3. گزارش ساز جدولی
گزارش‌ساز جدولی امکان ایجاد یک جدول سفارشی از یک لیست اطلاعاتی را به دفتر مدیریت پروژه می‌دهد. این بخش بدون نیاز به کد یا دانش امنیتی و تنها با یک نمای ساده پیکربندی می‌شود و دسترسی به اطلاعات مورد نظر را فراهم می‌کند. کاربر می‌تواند ساختار گزارش را مطابق نظر خود طراحی کند و از آن نسخه چاپی یا تصویری تهیه کند.

4. هلپ دسک
هلپ دسک امکان برقراری ارتباط بین کاربران و دفتر مدیریت پروژه را ایجاد می‌کند. در صورتیکه مشکل یا سوالی در زمینه مدیریت پروژه‌ها و یا کاربری سیستم مدیریت پروژه بروز کند، کاربران می‌توانند توسط این بخش پشتیبانی لازم را از PMO دریافت کنند. از سمت دیگر، دفتر مدیریت پروژه مرکزی می‌تواند راهکارهای لازم را به ذینفعان سیستم ارائه کند و مدیریت دانش را در این حوزه فعال کند.

5. مدیریت برنامه بازدید پروژه‌ها
مدیریت برنامه بازدید پروژه‌ها بخشی است که به منظور برنامه‌ریزی و پایش بازدیدهای سایت‌ پروژه‌ها توسعه داده شده است. در این سیستم می‌توان به زمانبندی بازدیدهای آتی پرداخت و در نهایت نتایج بازدید و سایر اطلاعات تکمیلی مرتبط را ثبت نمود.

6. مدیریت جلسات پروژه
مدیریت جلسات پروژه جهت برنامه‌ریزی، اجرا و پیگیری جلسه‌های مربوط به پروژه طراحی شده است. در این بخش می‌توان افراد را در جریان جلسات پیش رو قرار داد و مصوبات و گزارشات هر پروژه را در اختیار مدیران مربوطه قرار داد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد ده‌ها قابلیت ماژول‌های این بخش، با ما تماس بگیرید.